25 października

Tego dnia podczas Konferencji Marketing w Kulturze, skupimy się na języku komunikacji instytucji kultury, trwałym relacjom z otoczeniem, które budują, czy dostępności cyfrowej. W programie także przegląd trendów marketingowych i sesja poświęcone budowaniu angażującego profilu na Instagramie.

Język komunikacji instytucji kultury.
Prowadzenie: Paulina Mikuła, Mówiąc Inaczej
Budowanie lovebrandu instytucji kultury na przykładzie dużych marek.
Prowadzenie: TBA
Przegląd case studies dostępności komunikacji i marketingu w instytucjach kultury.
Prowadzenie: Wojtek Kutyła: (wojtekkutyla.pl), Piotr Źrołka (piotrzrolka.pl), Barbara Sowa (Magazyn PISMO)
Instagram, który angażuje
Prowadzenie: Ola Długołęcka i Anna Szałas (sztukadokawy.pl)
Przegląd trendów w komunikacji marketingowej AD 2023
Prowadzenie: Jagoda Prętnicka-Markiewicz
Kultura to ludzie: Rola marki osobistej pracownika w budowaniu wizerunku instytucji.
Prowadzenie: Dawid Lewandowski (Artysta na socialu, instagram.com/artystanasocialu)
Midparty (zakończenie pierwszego dnia) WSTĘP WOLNY

W czwartek w trakcie Forum Kultury Cyfrowej, dyskutować będziemy o kura torowaniu kolekcji cyfrowych, sztuce i sztucznej inteligencji. W programie także wystąpienia na temat publikacji i wystaw online, trendów w prezentowaniu kolekcji, poszukiwaniu sylwetki „typowego” odbiorcy sztuki cyfrowej czy archiwistyce internetu. 

9.30 – 11.00
WIZYTY STUDYJNE
Kurator kolekcji cyfrowej – nowy zawód.
Prowadzenie: Grzegorz Jędrek (wniedoczasie.pl). Rozmówcy: Łukasz Kozak, Alicja Urbanik Kopeć;
Sztuczna Inteligencja i sztuka.
Prowadzenie: dr Ewa Drygalska. Rozmawiają: Jakub Depczyński (Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie), Bartosz Zaskórski aka Mchy i Porosty.
Otwieranie Zachęty, czyli jak otworzyć instytucję kultury.
Prowadzenie: Zuzanna Ciesielska, Natalia Cetera (Centrum Cyfrowe)
Publikacje cyfrowe – VR/Greening cyfrowy i ekologiczny
Prowadzenie: dr Krzysztof Pijarski (VNLab Łódź)
Wystawa sztuki cyfrowej okiem kuratora
Prowadzenie: Jakub Depczyński (Muzeum Sztuki Nowoczesnej Warszawa)
Nowości i trendy w prezentowaniu kolekcji cyfrowych.
Prowadzenie: Rytm.Digital
Typowy odbiorca sztuki cyfrowej nie istnie… oh wait!
Prowadzenie: Zuzanna Stańska (Dailyart, Moiseum)
Co po nas zostanie? Archiwizacja internetu.
Prowadzenie: Marcin Wilkowski (Centrum Kompetencji Cyfrowych UW, web96.pl)

Proponujemy sześć równoległych sesji warsztatowych:

Digitalizacja usług w instytucjach kultury.
Prowadzenie: Rytm.Digital
SPARK AI – re-use domeny publicznej. Obsługa aplikacji Spark.
Prowadzenie: Agnieszka Kotowska
Strategie partycypacyjności i ko-kreacji.
Prowadzenie: Zuzanna Ciesielska, Natalia Cetera (Centrum Cyfrowe)
Rolki na Instagram i Tik Toka – pomysł, projekt – wykonanie.
Prowadzenie: Studio Manilov
Jak wspierać stabilność zasobów online instytucji kultury? Praktyczny przegląd metod i narzędzi.
Prowadzenie: Prowadzenie: Marcin Wilkowski (Centrum Kompetencji Cyfrowych UW, web96.pl)
Wprowadzenie do dostępności cyfrowej: Jak zapewnić, aby nasza kultura była dostępna dla wszystkich? Zaprojektuj ją od początku.
Prowadzenie: Prowadzenie: Piotr Źrołka (piotrzrolka.pl).