Prelegentki i prelegenci

ALEKSANDRA JANUS
| Ekologiczna instytucja kultury. Promocja i Produkcja | 12 maja, godz. 11.45 – 12.45

doktorka antropologii, dyrektorka Centrum Cyfrowego i kierowniczka działającej w jego ramach Pracowni Otwierania Kultury, współautorka i kuratorka inicjatywy Laboratorium muzeum, kuratorka programu „Exercising modernity”. Interesuje ją społeczna rola instytucji kultury oraz ich relacje z odbiorcami, specjalizuje się w analizie i wdrażaniu strategii partycypacyjnych, badaniach publiczności oraz transformacji cyfrowej i otwieraniu dostępu do zasobów dziedzictwa. Współpracowniczka Ośrodka Badań nad Kulturami Pamięci UJ, wykładowczyni School of Ideas SWPS, członkini rady serii wydawniczej Wystawianie Teorii oraz FestivALTers, grupy działającej przy FestivALT. W swojej pracy akademickiej zajmuje się badaniem kultur pamięci i rolą instytucji w procesie instytucjonalizacji dyskursów na temat przeszłości.<br>Aleksandra Janus poprowadzi dyskusję

IWONA WOŹNIAK | Ekologiczna instytucja kultury. Promocja i Produkcja | 12 maja, godz. 11.45 – 12.45

doktorantka na wydziale humanistycznym Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, dyrektorka Teatru Zagłębia w Sosnowcu, realizatorka i pomysłodawczyni wielu działań teatralnych, animacyjnych i społecznych m.in. Laboratorium Pedagogiki Teatru. Studiowała m.in w Akademii Teatralnej w Warszawie, Akademii Praktyk Teatralnych w Gardzienicach, Uniwersytecie Opolskim, Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach. Prowadzi Teatr Naumiony z Ornontowic, współpracuje z wieloma teatrami w Polsce i poza granicami. Z zawodu manager kultury, teatrolog, animator.

KORDIAN KLECHA | Audience Experience. Wszystko jest interfejsem | 11 maja, godz. 13.00 – 13.30

projektuje produkty cyfrowe od 20 lat, kieruje studiami podyplomowymi “User Experience. Psychologia projektowania” na SWPS w Sopocie, pracował m.in. dla WP.pl, a pod szyldem agencji intui realizował projekty dla szeregu czołowych firm i instytucji.

MAREK KRAWCZYK | WEBINAR Zarządzanie zespołami. Wyzwania lidera | 11 lub 12 maja, godz. 16.00 – 19.00

menedżer zespołu, kierownik projektu, właściciel produktu, analityk – to niektóre z ról jakie miał okazję pełnić. W każdej zbierał doświadczenia w obszarze zarządzania projektami, budowania zespołów i tworzeniu środowiska, umożliwiającego ludziom osiąganie swoich celów. Na przestrzeni ostatnich 13 lat, pracując zarówno w korporacjach, jak i startup’ach, miał okazję dowiedzieć się, jak w różnych branżach i kulturach organizacyjnych można realizować projekty i osiągać cele.

MIRELLA PANEK-OWSIAŃSKA | CSR dla kultury | 11 maja, godz. 14.00 – 14.30

ekspertka CSR, zarządzania różnorodnością i komunikacji społecznej, jedna z założycielek fundacji Kosmos dla Dziewczynek, była członkini zarządu CSR Europe, wieloletnia prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Współpracowała z The World Business Council for Sustainable Development, Global Compact, GRI. Członkini Zespołu ds. CSR oraz Grupy Roboczej ds. promocji odpowiedzialnego biznesu przy Ministerstwie Gospodarki. Przez 4 lata pełniła funkcję rzeczniczki prasowej polskiej sekcji Amnesty International. Absolwentka nauk politycznych o specjalności marketing polityczny, Szkoły Liderów oraz kursów na Stanford University i Columbia University. Prowadzi zajęcia dla studentów na podyplomowych studiach z zakresu CSR i PR. Posiada długoletnie doświadczenie współpracy z biznesem, sektorem publicznym i NGO.

NATALIA HATALSKA | Kultura w Mieście Przyszłości. Foresight na działania instytucji kultury | 12 maja, godz. 9.30 – 10.15

CEO i założycielka infuture.institute – instytutu badań nad przyszłością. Jedna z najbardziej wpływowych ekspertek zajmujących się analizą, poszukiwaniem i prognozowaniem nowych trendów. Analityczka, trendwatcherka, autorka licznych projektów badawczych, doceniona m.in. Nagrodą Publiczności Kongresu Badaczy Polskiego Towarzystwa Badaczy Opinii i Rynku. Nagrodzona przez Geek Girls Carrots za bycie wzorem kobiety zajmującej się nowymi technologiami oraz tytułem Digital Shaper, wyróżniający wybitne osobowości, za wkład w rozwój gospodarki cyfrowej w Polsce. Autorka wielokrotnie nagradzanego bloga: hatalska.com, książek „Cząstki przyciągania” oraz „Far Future. Historia jutra”.

PATRYCJA SAWICKA-SIKORA | Czy i jak pracować z influencerami? | 12 maja, godz. 14.30 – 15.00

PR manager z 20 letnim doświadczeniem, psycholog biznesu. Na swoim koncie ma nominacje do najważniejszej, branżowej nagrody w dziedzinie public relations – Złotych Spinaczy. Wykładowca i współtwórca kierunku studiów podyplomowych – “Professional Image. Psychologia wizerunku w życiu publicznym i biznesie”. Prowadzi zajęcia w Collegium Da Vinci na kierunku “Fashion & New Media”. Koordynatorka pierwszej wspólnej kampanii warszawskich Domów Kultury NADAJEMYKULTURE.PL. Kampania została finalistą Konkursu Kulturalne Case Studies podczas konferencji Marketing w Kulturze w marcu 2019r.

PIOTR FIRYCH | WEBINAR Audience development w internecie. Lekcja z pandemii | 11 lub 12 maja, godz. 16.00 – 19.00

badacz, dydaktyk oraz autor strategii z obszaru kultury i komunikacji, doktor nauk o kulturze (UAM w Poznaniu). Posiada wykształcenie w zakresie marketingu i studiów latynoamerykańskich (Aalborg University w Danii), a także dziennikarstwa i komunikacji społecznej (Uniwersytet Łódzki / Uniwersytet Autonomiczny w Barcelonie). Adiunkt w Instytucie Kulturoznawstwa UAM. Od 2013 roku współpracownik Regionalnego Obserwatorium Kultury UAM, a od 2016 roku – Fundacji Best Place – Europejskiego Instytutu Marketingu Miejsc w Warszawie. Współtwórca pierwszego w Polsce programu studiów podyplomowych poświęconego koncepcji audience development („Rozwój publiczności”, UAM w Poznaniu). Redaktor magazynu „Connecting Audiences Polska”. Gościnny wykładowca Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu, Estonian Academy of Music and Theatre w Tallinnie oraz Uniwersytetu Europejskiego Viadrina we Frankfurcie nad Odrą.

WOUTER VAN DER WORST | Jak zaprojektować wartościową komunikację online? | 11 maja, godz. 12.15 – 13.00

założyciel We Share Culture, pracownik naukowy Edukacji Medialnej w Mediacollege Amsterdam, Head of Content & Learning w Smartify, edukator muzealny i technolog mediów. Swoją karierę rozpoczął w Dziale Edukacji Rijksmuseum, gdzie za pomocą produktów takich jak SnapGuide, RijksTube i RijksCreative łączył ze sobą treści i nauczanie digitalowe. Obecnie specjalizuje się w innowacyjnych sposobach angażowania publiczności przy użyciu nowych technologii, zarówno w muzeach i na uczelniach, jak i poza nimi.

ŁUKASZ MAŹNICA | WEBINAR Moderacja procesów kreowania pomysłów w zespole. Jak być ciągle twórczym w kulturze? | 11.05, 12.05, godz. 16.00 – 19.00

moderator procesów kreatywnych, trener design thinking i badacz, specjalizujący się w badaniu doświadczeń klientów (/odbiorców). Współzałożyciel i partner w Hearts&Heads – agencji wspierającej klientów w tworzeniu usług i produktów, które odpowiadają na realne potrzeby odbiorców. Od ponad 6 lat współprowadzi i rozwija Fundację Warsztat Innowacji Społecznych, gdzie realizuje różnorodne projekty badawcze i szkoleniowe zorientowane na popularyzację i praktyczne wykorzystanie metody design thinking (m.in. w III sektorze oraz w sektorze kultury). Jako mentor i doradca współpracuje z firmami, administracją publiczną i organizacjami pozarządowymi. Aktywny także jako wykładowca – w tej roli współpracuje z AGH w Krakowie, gdzie wprowadza studentów kierunków informatycznych w świat miękkich technik zespołowej pracy kreatywnej.

MAGDALENA KOMORNICKA | Ekologiczna instytucja kultury. Promocja i Produkcja | 12 maja, godz. 11.45 – 12.45

historyczka sztuki, kuratorka, producentka wystaw. Od 2006 roku związana z Zachętą – Narodową Galerią Sztuki w Warszawie, od 2012 roku należy do zespołu kuratorskiego. Jest kuratorką m.in. wystaw: „Joanna Piotrowska. Zaduch”, „Projekt X” (z Gosią Wdowik), „Plac Małachowskiego 3” i „Lepsza ja”. Należy do grona inicjatorek Zielonego Zespołu w Zachęcie. Członkini kolektywu Kultura dla Klimatu.

JOANNA TABAKA | Ekologiczna instytucja kultury. Promocja i Produkcja | 12 maja, godz. 11.45 – 12.45

trenerka i blogerka. Przeprowadziła ponad 100 warsztatów dla instytucji kultury w całej Polsce. Podwójna stypendystka Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Prowadzi dwa blogi: “Widok na Widownię” – o różnych aspektach budowania bliskiej, dwustronnej relacji z odbiorcą działań kulturalnych oraz “Zielona Instytucja Kultury” o tym, jak stawać się miejscem kultury przyjaznym środowisku. Autorka dwóch publikacji o działaniach proekologicznych w instytucjach kultury, “Kultura naturze, z Syrenką w tle” i “Zielona instytucja kultury”.

AGNIESZKA KAIM | Audience Experience. Wszystko jest interfejsem | 11 maja, godz. 13.00 – 13.30

badaczka UX, animatorka, menedżerka kultury. Autorka przewodnika „Design Thinking w kulturze. Myślenie projektowe krok po kroku”. Od ponad 10 lat współpracuje z instytucjami publicznymi i organizacjami pozarządowymi, pomagając w budowaniu oferty angażującej różnorodne grupy uczestników. Stworzyła strategię działań edukacyjnych w Muzeum Emigracji w Gdyni (2014-2017) i koordynowała tworzenie modelu gdyńskich centrów sąsiedzkich – Przystani (2017-2018). Jako trenerka współpracowała m.in. z Narodowym Centrum Kultury, Strefą Startup PPNT i Łódzkim Domem Kultury.

KAROLINA KAŁUŻYŃSKA | Gra wideo jako nośnik kultury | 11 maja, godz. 10.30 – 11.00

specjalistka komunikacji w sektorach gamingu, esportu i nowych technologii. Aktualnie PR Managerka w agencji marketingu gamingowego Gameset. Wcześniej w agencji Monday odpowiadała za prowadzenie projektów PR dla największych marek z kategorii, m.in Intel i Electronic Arts. Gościnnie wykładowczyni na kierunku esportowym AWF Katowice, autorka artykułów specjalistycznych z zakresu gaming marketingu i prelegentka konferencji marketingowych. Prywatnie podróżniczka, miłośniczka roślin i fanka kina.

EWA SALAMON | Podcasty. Produkcja i promocja | 12 maja, godz. 10.45 – 11.30

od 2010 roku realizuje kampanie promocyjne z udziałem liderów opinii. Pracowała dla takich marek jak: Empik, natemat.pl, Coca-Cola, pracuj.pl, miasto Gdańsk. Realizowała wiele projektów społecznych. Organizowała konferencje, prowadzi szkolenia i wykłady. Od 2017 roku związana z Pismem. Magazyn opinii . Jest absolwentką Szkoły Strategii Marki.

MAGDALENA CHOŁYST | WEBINAR Jak zadbać o siebie w pracy? Narzędzia i procesy budowania dobrostanu pracowników kultury. Warsztat Pracowni Artist in Bloom | 11 maja, godz. 16.00 – 19.00

założycielka pracowni Artist in Bloom, zajmującej się wsparciem twórców w rozwoju kompetencji zawodowych, profesjonalizacją środowisk twórczych, a także projektowaniem narzędzi pracy, procesów rozwojowych i edukacyjnych dla podmiotów kultury. Certyfikowana coachini Ericsson International, edukatorka i projektantka procesów rozwojowych w innowacyjnym nurcie duńskiej szkoły Kaospilot. Wykładowczyni na kierunkach artystycznych, badaczka najważniejszych kompetencji w branżach kreatywnych i ex-filmoznawczyni po poznańskim UAM i paryskiej Sorbonie. Wybrana przez międzynarodowe środowisko branży muzycznej do programu Keychange jako „leaderka przyszłości”.