Marketing w kulturze to nie tylko sprawne przekładanie narzędzi i rozwiązań z biznesu na potrzeby kulturalnych wydarzeń i projektów. To dotykanie tematów. To mówienie o sprawach trudnych.

Wyjątkowym obszarem marketingu kultury, w którym potrzebna jest szczególna wrażliwość, jest komunikacja w Miejscach Pamięci. Muzeum Auschwitz-Birkenau może być wzorem kompetentnego, skutecznego i empatycznego mówienia o sprawach trudnych w mediach społecznościowych. Każdego dnia, pracownicy Muzeum Auschwitz, prostują nieprawdziwe informacje, zwracają uwagę na niestosowne wypowiedzi i zdjęcia, rozmawiają z użytkownikami mediów społecznościowych.

Jak radzą sobie z niechęcią części internetowych rozmówców? W jaki sposób postrzegają zadania Miejsca Pamięci w komunikacji przez media społecznościowe? Na czym polega odpowiedzialność instytucji za poziom debaty publicznej? Jak możemy przeciwdziałać mowie nienawiści i rozpowszechnianiu fałszywych informacji? Podczas MwK w 2019 roku Sławomir Czarnecki porozmawiał o tym z Pawłem Sawickim, który w Biurze Prasowym Muzeum Auschwitz, zajmuje się m.in. mediami społecznościowymi. Zapis rozmowy możecie pobrać tutaj.

Write a response … Close responses

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You might also like